
A lefújó szelep feladata a felesleges levegő elengedése a nyomócsövekből. Minden feltöltött autóban szűkség van rá. Funkciója kettős, egyrészről biztonsági feladatokat lát el, másrészt javítja a teljesítményt.
Bizonyos pillangószelep állástól kezdve a feltöltő, nyomás alá helyezi a csőrendszert és a hengereket is, azaz megvalósul a feltöltés és máris fülünkig ér a vigyor.
Baj csak akkor van amikor elvesszük a gázról a lábunkat, a kompresszor kerék óriási lendületben van de egy zárt pillangó szelep felé dolgozik éppen ezért órási torlódás alakul ki.
Ez a jelenség szétnyomhatja a csöveket, illetve a terheli a turbo kompresszort.
Leújószelepünk dolga, a keletkező felesleges légmennyiséget elengedni a szabadba, illetve visszavezetni,
ezzel megakadályozva a csőrendszerben keletkező túlnyomást. Így nem lassul le a feltöltőnk.
Az adott konfigurációhoz jól megválasztott alkatrészünk gyorsan elengedi a fölösleges légmennyiséget így a turbónk kerekei és tengelye a lehető legnagyobb sebességen forog tovább,
és amint újra rálépünk a gázra, gyorsabb reakciót kapunk ! Atmoszférikus, azaz a szabadba lefujó szelepnek nagyon tetszetős a hangja !